





10 jaar DagjeThuis (weg)

HELVOIRT – 22 juni 2026. Iedere maandag rond een uur of 10 verzamelen zich een 10 tot 12-tal ouderen uit Helvoirt en Vught in het HelvoirThuis voor een gezellig dagje.
Of zoals ook wel eens gekscherend gezegd wordt DagjeThuis Weg. En dat al 10 jaar lang.
We beginnen uiteraard met een bakje koffie of thee, “bespreken” wat er de afgelopen week allemaal gebeurd is, doen een spelletje, zijn creatief en/of sportief bezig, een quiz of bingo met leuke prijsjes, trainen ons geheugen etc. Een keer per maand komt een lokale “artiest” muziek maken en ook sluiten we aan bij het Gezellig Momentje in de huiskamer van het HelvoirThuis. Kortom “van alles wè”.
Rond een uur of 12 eten we gezamenlijk een warme maaltijd, klaargemaakt door de Leyenhof of soms ook door de vrijwilligers zelf.
Maandag 15 juni werd dit jubileum uiteraard feestelijk gevierd met gebak bij de koffie en ’s-middags lekker pannenkoeken eten bij Lots. Met wat hulp kunnen alle gasten en hun rollators daar naartoe vervoerd worden zodat iedereen lekker kan mee genieten.
Hopelijk kunnen we nog weer 10 jaar door want als je één van de gasten hoort zeggen “als ik op maandag hier geweest ben kan ik er de hele week tegen” weet je dat dit dagje er echt toe doet en in een behoefte voorziet.
Coördinator Welzijn Vught en vrijwilligers DagjeThuis

HelvoirtNet is ook te volgen op onze socials:








